Jägermeister = noční život. Žije v klubech, na tanečních parketech, na akcích. A ty se v době Covidu nemohly z pochopitelných důvodů konat. Jägermeister proto hledal cestu, jak pomoct umělcům, tvůrcům, barmanům nebo majitelům klubů, kteří se kvůli pandemii ocitli v nouzi. Jednou z aktivit je kampaň #SaveTheNight.
SYMBIO
Symbio je digitální agentura
Úvodní brief #SaveTheNight byl jednoduchý
Jägermeister bude vytvářet příležitosti k výdělku pro "mistry", jako jsou DJové, mixologové a kreativní umělci, a umožní lidem objednat si je na své virtuální večírky přes Skype, Zoom nebo House Party. Uživatelé pak mohou dávat meistrům spropitné prostřednictvím Pay Pal.
Tím pomůžeme umělcům a zároveň budeme poskytovat zábavu milionům lidí po celém světě, kteří v současné době pozastavili svůj noční život kvůli šíření Covidu-19.
My jsme si zadání přeložili takto
Máme vytvořit celosvětovou multijazyčnou virtuální platformu, která automatizuje veřejné vystupování umělců přes zoom. Platforma je z naší strany “bezobslužná”, klient i umělci si přes administraci řeší vše. Zvládnout to máme za měsíc. To se rozeběhne marketingová kampaň.
No, dobře.
Rozdělujeme kompetence, nastavujeme komunikační pravidla, začínáme psát user-stories, rozpadáme práci do WBS… tím vás nebudeme unavovat. Základem je správné nastavení priorit a hlavně se rychle zorientovat v tom, co přesně klient potřebuje. Není prostor pro chyby, natož jejich opravu.
A navíc, naším klientem není Jägermeister, ale SYMBIO. A my dostáváme perfektní kreativní zadání, spoustu wireframů, grafiku… Tak, jak je od SYMBIA zvykem.
Na co jde použít existující nástroj nebo služba, to použijeme. I “banalita” nebo “formalita” jako cookie lišta dostává totiž v celosvětovém měřítku jiný rozměr. Každý stát má své zvyklosti, nuance. Použili jsme službu OneTrust, která to má kompletně odladěné.
Rozesílka e-mailů v denním řádu stovek a tisíců vyžaduje také sofistikovaný přístup. U mailingu se toho může “nepovést” opravdu hodně - nedoručování, pozdní doručování, nesprávné formátování mailů, trackování doručení, padání do spamu, backlisting domény. Neobjevujeme kolo, ale nasazujeme přes API nástroj MailGun.
Pro správu a editaci obsahu webu nasazujeme Craft CMS. Je to redakční systém, který sám o sobě nikde nezobrazuje obsah (tzv. headless CMS). Hodí se právě pro případy, kdy ještě neexistuje samotný web, ale je možné už připravovat jeho obsah. Až web vznikne, propojí se obsah do šablony pomocí API. A až bude potřeba změnit design webu, tak je možné obsah beze zbytku využít a odpadá náročné přeplňování dat.
Proč Craft CMS
Klíčovou funkcí, kterou musí CMS zvládat je vícejazyčné prostředí a vícejazyčné publikování obsahu, správa (a práva) uživatelů a použitelnost pro uživatele (Meistery). Meisteři museli být schopní se jednoduše zaregistrovat, založit a upravovat svá vystoupení (Drop-in), rozesílat pozvánky.
Testování dříve, než hned. I když “pomineme” testování funkčnosti, tak Jägermeister je pixel perfect klient. Zpřístupnili jsme rovnou transparentní produkční zónu, aby klient viděl průběžné výstupy a mohl na ně reagovat.
Ověřování věku. Jägermeister je alkohol, a tak se na web vztahují speciální pravidla různá pro každou zemi. To nastavujeme podle IP adres. Zároveň pokud přijde návštěvník ze sociálních sítí Jägermeisteru, nemusíme na webu zkoumat věk, protože už je vyřešený tam. A proč otravovat lidi, kteří ještě k tomu přišli ze zaplacené kampaně.
Časové zóny. Prošvihnout vystoupení v deset večer, protože začalo už v osm nechceme. Zdá se to jako primitivní záležitost, ale správně přepočítat čas mezi pásmy je o dost složitější, než spočítat, na který den připadnou velikonoce v roce 2038 (je to 26. duben).
Se Symbiem nepracujeme poprvé, takže si můžeme
Zvládnout takovou zakázku "z týdne na týden" ani u nás běžně nejde. Poznámka na okraj. Zakázka nespadla z čistého nebe ve smyslu “máme tu práci tak na 1000 hodin, zítra začínáme, za měsíc to potřebujeme mít hotové.” Vývojovou kapacitu našeho BlueTeamu jsme si na daný termín dopředu rezervovali.
Pro nás atypicky Fixed-Price projekt. Ze zásady už léta fungujeme agilně. Výjimku jsme si dali kvůli Symbiu. Víme, že mají projekty vymyšlené, propracované, dodají grafiku, UX, kreativitu a dokážou se na zakázku “vrhnout” všemi silami.
Symbio zase o nás ví, že slíbený rozsah a termín dodržíme a poradíme si s nestandardními nebo zatím neznámými funkcemi. A nenecháme je ve štychu ani s provozem.
Můžeme si dovolit porušovat komunikační pravidla. Naším klientem a zadavatelem bylo SYMBIO, správně bychom měli vše komunikovat s nimi. Ovšem ve finále je zákazníkem Jägermeister a byla rozhodnutí, která museli udělat oni. Stejně tak různé podklady - videa, drobné texty, nápovědy bylo rychlejší řešit napřímo.
Umíme toho víc
8 různých webů, pro 7 zemí, v 6 jazycích, v jednom systému. To jsou kariérní stránky pro Rohlík Group
Informační systém a prodejní multiweby pro skupinu Barth
Nový informační systém pro velkoobchod hnojivy.
I smlouvu na pořízení tryskáče můžete se SGEF podepsat digitálně
Exkluzivně pro M&M holding tvoříme systém STORMM, který denně užívá přes 3000 lidí a tvoří srdce i mozek firmy.